Sportovní suplementace je všeobecně považovaná za záležitost, kterou by měli přednostně řešit jenom profesionální sportovci. To ale rozhodně není pravdou, protože ve srovnání organismu sportovce na profesionální úrovni a amatérského sportovce, je ztráta na jejich výkonnostní úrovni vždy podobná.

Pravidelné suplementaci by se tak rozhodně měli věnovat i ti, kteří jinak nespadají mezi profesionální sportovce. Je tady ale dost rozdílné, jaké suplementy dokáží tito lidé plnohodnotně využít, nebo naopak jejich potenciál nedokáží zdaleka použít ve svůj prospěch.

Nezapomínejte na důležité vitamíny

Pokud bychom hledali část výživy, na kterou se bere nejmenší zřetel, tak jsou to právě vitamíny. Zatím co hodnotu makroživin si většina sportovců dokáže efektivně hlídat, tak na doplňování vitamínů a stopových prvků dost často zapomínají. Přitom jsou vitamíny pro sportovce extrémně důležité už jenom proto, že dokáží vysoce ovlivnit sportovní výkon. Nehledě na to, jak velkým rozdílem je pro lidský organismus, pokud opravdu vitamíny má v dostatečném množství nebo zcela naopak ne.

Pravidelné užívání proteinových nápojů

Proteinové nápoje opravdu nemají nic společného s dopingem, ani nijak neškodí organismu. Přitom se s touto mýlkou, která už spíše přerostla v totální dezinformaci, setkáme poměrně dost často. Zásadním faktem je to, že jsou proteinové nápoje přednostně možností, jak doplnit zásoby kvalitních bílkovin, pokud se nedostaneme k plnohodnotnému jídlu. Mohou tak být řešením, jak nenechat tělo strádat kupříkladu v těžkém dni, kdy jsme trénink dokázali dát do jediného volného místečka.

Nepodceňujte sílu a schopnosti aminokyselin

Aminokyseliny jsou velice důležitou součástí výživy, která se jinak řadí do kategorie tuků. Jen málo surovin na světě přitom obsahuje kompletní spektrum aminokyselin, přičemž většina z nich jsou různé druhy masa. Možnosti doplnit je, vám dává například BCAA nápoj, nebo tabletky. Aminokyseliny jsou důležitou látkou, která podporuje procesy regenerace a spalování látek v těle. Mohou tak do značné míry zkrátit únavu či regeneraci a bolest svalstva i celého organismu. Dávkovat se navíc mohou před, při i po samotné zátěži.